Gra ze śliwką na okładce i liczbą Pi w tle gra karciana

Tytuł nie jest przypadkowy. Śliwce w tej grze należy się szacunek! Liczbie Pi również.

Niekonwencjonalna, owocowa gra w karty, w której „obrazki” są tak samo ważne, jak wartość liczbowa kart.

W tej grze nie ma Króla, Damy, Waleta itp. Jest za to jabłko, gruszka, truskawka, jeżyna i kilka innych smacznych owoców. A każdy z nich ma swoją rolę do odegrania.

Na czym polega gra?

Do wylosowanego zestawu kart trzeba opracować odpowiednią strategię. Aby wygrać, należy skompletować punktowane kolekcje owoców. Podczas rozgrywki okazuje się, że liczba Pi jest bardzo ważna, bo podwyższa wartość liczbową każdej owocowej karty o 3,14 punkty, zaś śliwka, którą ostatni w kolejce gracz otrzymuje niejako „na pocieszenie”, bardzo przydaje się do tworzenia kolekcji. To jednak nie wszystko. W grze bierze udział także „pies obronny”, czasem można ukraść kartę innemu uczestnikowi, a czasami trafia się również akcja specjalna...

Pełen cykl gry trwa trzy rundy po 5-6 tur, w zależności od ilości uczestników.
Dwa warianty zakończenia każdej rundy:
1. Łatwiejszy - zgromaczone w poprzedniej rundzie karty zostają graczowi na stole i przechodzą do następnej rundy.
2. Trudniejszy - wszystkie niewykorzystane karty z poprzedniej rundy zostają odłożone. Gra zaczyna się tylko kartami z kolejnej rundy.



Awersy kart w grze ze śliwką
Przykładowe awersy kart owocowych
Rewersy kart
Karty dodatkowe oraz rewers karty owocowej z trzeciej rundy

Instrukcja do gry nie jest trudna.
Wystarczy ją spokojnie przeczytać 2-3 razy, uważnie oglądając rozłożone przed sobą karty. To co przy pierwszym czytaniu może wydawać się niejasne, po drugim lub trzecim stanie się już zupełnie zrozumiałe



Kolejność zagrywki w grze ze śliwką
Gracz z kartą numer „1” może wybrać dowolną z odkrytych kart, za to gracz z ostatnim numerkiem otrzymuje dodatkową śliwkę.
Alternatywna kolejność w grze ze śliwką
Gracze mogą też zagrywać zakrytymi kartami. Po odwróceniu kart zmienia się kolejność zagrywających. Jeden z graczy zwiększył swoją szansę na „1”, podwyższając wartość liczby na zagranej przez siebie karcie o dodatkowe karty Pi.
Przykładowa rozgrywka - Gra ze śliwką

Dlaczego GRA ZE ŚLIWKĄ jest naprawdę „owocowa”?

Owoce mogą być soczyste, smaczne, robaczywe, wyborne, pyszne, dojrzałe lub niedojrzałe, gorzkie albo słodkie, a nawet zakazane...

Tak samo jest z tą grą. Uczestnik musi opracować sobie dojrzałą strategię, która umożliwi mu rozegranie wybornej rundy, aby na końcu – w owocnym finale – móc poznać słodki smak zwycięstwa. Wszystkie owoce są pyszne, ale niedojrzała strategia może któryś uczynić niemalże robaczywym. A wtedy gracz będzie miał kwaśną minę... W ostateczności, w przypływie naprawdę soczystych emocji, uczestnicy gry mogą posunąć się do zakazanych praktyk i skończyć ze śliwką pod okiem...

Ciekawostka

Ilustracje i grafiki kart inspirowane są malarstwem XVII-wiecznej przyrodniczki Marii Sibylli Merian.

Prawda, że podobne?
Szkice Marii S. Merian - inspiracja grafiki w grze
Przykład grafiki Marii S. Merian
Karty do gry ze śliwką
Grafika z naszych kart

Parametry techniczne gry

Na stronie www.lucrum.pl


ZAKUP GRY

Dla klientów indywidualnych

Grę można kupić w wybranych księgarniach oraz sklepach z grami na terenie całego kraju.

Dla sklepów i hurtowni

Zamówienia na grę można składać na stronie www.lucrum.pl.


Recenzje gry i filmiki instruktażowe:

Nasz portal korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Więcej informacji w polityce dotyczącej plików cookies. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera.
Nie pokazuj tego komunikatu